De multe ori am fost pusi in situatia de a ne intreba cum am putea avea un trafic mai mare in blogurile noastre. Asa-i ? Mai jos vom discuta despre aceste lucruri.
In prima faza am incercat sa identific principalele categorii pe care sa le dezbat:
1 – Newslettere
2 – PR
3 – Linkbuilding
4 – RSS-urile
5 – Publicitatea
6 – Publicitatea Virala
7 – Alte metode
So, sa incepem
1 – Newsletterele
Una dintre metodele de a-ti face cunoscut blogul si de a castiga trafic sunt newsletterele pe care le-as imparti in 2 categorii.
Newsletterele aduc in general un trafic artificial pe o scurta perioada de timp in functie si de marimea bazei de date. Este posibil ca o parte dintre cei care s-au inscris pentru a primi newsletterul sa fidelizeze.
Newsletterul gratuit
– newsletterul blogului,de la alti bloggeri, prieteni etc
– cititorii fideli ai blogului care vor sa fie mereu informati cand apare ceva nou.
Newsletterul platit
– daca lansezi un blog nou, un articol senzational, promovezi un serviciu
– oferit de regiile media cum ar fi arbomedia, MPI etc
– cititori targetati dintr-o baza de date
2 – PR
Da! Si PR-ul poate aduce trafic in blog! Care poate sa fie si pozitiv… dar si negativ
PR-ul este foarte bun pentru fidelizarea cititorilor. Cu alte cuvinte vizitatorii directi pe care toti dintre noi dorim sa ii avem.
– Articole in ziare, reviste ( despre un blogger sau blog )
– Referinte la emisiuni TV, Radio ( despre un blogger sau blog )
– Referinte la alte bloguri despre un blog de interes sau care a atras atentia intr-un mod deosebit.
– Situri ( Blogul saptamanii, siteul saptamanii)
– Pliante, Brosuri, Printuri ( Eventuri unde partener media este posibil sa fie si un blog, sau pur si simplu iti promovezi blogul )
3 – Linkbuilding
Este procesul prin care ne creem linkuri catre blogul nostru.
Acestea pot sa fie:
– linkuri directe ( on way si preferabil fara js, taguri nofollow care nu permit transferul de PR)
– reciproce ( mai putin recomandate dpdv SEO )
– 3rd way sau mai mult ( prin care 3 bloguri fac schimburi de linkuri intre ele evitand in acest fel linkurile directe dintre 2 bloguri )
– linkuri platite
– linkuri prin inscrierea in directoare locale sau globale
– linkuri prin inscrierea in motoarele de cautare web locale sau globale
Linkbuildingul este o metoda nu are rezultate imediate, dar in timp se va simti cu prisosinta efectul unui linkbuilding inteligent construit.
4 – RSS-urile
RSS este denumirea generica folosita pentru procesul de web syndication (punerea la dispozitie a unor informatii actualizabile). Formatul RSS este utilizat pentru oferirea de informatii ce constau dintr-o scurta descriere a continutului respectivului site împreuna cu link-uri catre informatia completa.
– RSS este in format XML (Extended Markup Language) (v.2)
– RSS mai sunt cunoscute ca si Really Simple Syndication v2, Rich Site Summary, RDF Site Summary
– RSS este folosit pentru stiri, blog-uri si podcasting etc.
– RSS-urile sunt citite de catre agregatoare care pot sa fie online (google reader, google feedburner) cat si sub forma de software pe care le putem gasi printr-o simpla cautare pe google sau mergand direct pe siteurile de download gen softpedia.com, tucows.com, download.com
Consider ca pentru un blog este esential sa aiba un RSS FEED. De aceea si majoritatea scripturilor pentru blogging gen wordpress sau serviciile de blogging gratuite (gen blogspot.com, wordpress.com ) sau cu bani au asa ceva implicit.
In afara de agregare mai exista si posibilitatea de a-ti promova si sa-ti faci cunoscut RSS-ul de la blog folosind directoarele de RSS-uri.
5 – Publicitatea
Este si publicitatea o metoda de a-ti creste numarul de vizitatori in blog. Aceasta merge foarte bine daca ai asociat blogului si un magazin, daca vinzi un serviciu etc.
ATL
– OOH (Panotaje sau MESH-uri ) undeva prin Bucuresti sau alt oras pentru 7-14 zile.
– Mici spoturi la radio de 15-30 secunde
BTL
– Daca este o emisiune despre blogging pe un ecran in spate, sa fie trecut numele blogului (perete de monitoare, croma etc)
– Sa se ofere premii intr-o emisiune (tricouri cu adresa blogului imprimata pe el) . Blogul in acest caz poate sa fie si sponsor, aceasta merge foarte bine mai mult in provincie unde costurile de publicitate la radio si tv sunt mult mai accesibile)
– Prezentatorul sa poarte un tricou sau o camasa, iar undeva intr-o parte, pe buzunar, sa fie vizibila adresa blogului.
6 – Publicitatea Virala
Este un tip de marketing ce foloseste legaturi sociale (grupuri de prieteni, retele de blogging, familii etc.) pentru a transmite mesaje publicitare intr-o maniera asemanatoare infectiilor virale – de la o celula la cealalta. Campania virala este bazata pe interactiunea oamenilor si foloseste puterea retelei pentru a se raspandi.
Un exemplu este postul lui Darius cu interviul cu Basescu. Darius a facut ce nu mai facuse niciun blogger pana atunci, era o chestie noua.
In acest fel, blogul lui Darius, a fost mai accesat si a avut un trafic mai mare decat media zilnica.
7 – Alte metode
– Retelele sociale – unde mai multi bloggeri isi impart intre ei posturile, le pot comenta, vota etc (exemple: Digg, Del.icio.us )
– Forumurile – prin referinte catre blogul tau, linkuri in semnatura
– Emailul – linkuri sau iconite in semnatura de la email
– Grafitti – desene pe diversi pereti prin oras in care sa iasa in evidenta linkul catre blog, atentie insa la politie
– Site-urile de ranking – site-urile gen trafic.ro, statistics.ro, top66.ro l-as recomanda mai mult pentru awareness desi sunt si persoane care de exemplu folosesc trafic.ro ca si motor de cautare.
Au mai scris din ce am observat pana acum: lovingvama, Ariel, Aurel Dragut, Rudy, Buddha, Alex Brie, dontgodizzy,
Taguri: bloguri, marketing-online, seo, trafic
June 7th, 2007 at 7:06 pm
[…] http://blog.itbox.ro/cum-sa-aduci-trafic-in-bloguri/ […]
June 7th, 2007 at 10:35 pm
[…] 2 3 4 5 6 7 8 […]
June 9th, 2007 at 7:06 am
meshuri? :)) glumesti… cred?
June 9th, 2007 at 10:21 am
de ce as glumi ? costurile mai ales daca ti-l faci tu si sunt pe blocul sau casa ta sunt considerabil mai mici.
June 9th, 2007 at 10:54 am
Ai muncit ceva la chestia asta 😉
July 10th, 2007 at 2:26 am
Sincer eu n-am vazut pe nimeni pana acum promovandu-si blog-ul prin print-uri stradale. Sunt chiar si foarte putine site-uri, destul de apreciate in web-ul romanesc, care aborda aceasta modalitate de advertising.
July 16th, 2007 at 1:01 am
[…] p.s. O idee buna de BTL pentru promovarea unor branduri sau siteuri, bloguri (valabil insa numai la ei 😉 ) apropo de promovarea blogurilor. […]
September 19th, 2007 at 5:07 pm
Nice! Ai muncit la articolul asta, felicitari!
October 9th, 2007 at 12:16 pm
[…] sunt un pic generale ideile, voi intra si in detaliu cand o sa imi fac ceva timp Cum sa aduci trafic in bloguri | blog itbox __________________ Radio live | Taxi text ce tine loc de imagine […]
December 10th, 2007 at 2:44 am
Informatii utile. Poate ca se mai pot aduce completari. Dar macar se spune ceva concret.
February 2nd, 2008 at 10:18 am
Cool.
June 8th, 2008 at 10:10 am
None…
None…
April 19th, 2009 at 6:34 pm
utile informatiile. multumiri
June 7th, 2009 at 11:47 pm
Felicitari pentru acest articol!
June 13th, 2009 at 1:54 am
Multumesc.
August 28th, 2009 at 11:14 am
mda, retelele sociale fac treaba acum, mai ales ca din ce in ce mai multi oameni se obisnuiesc cu ele.